Ajánlott megoldások
Összes megoldás
A COVID-19 vírus terjedésének megakadályozása érdekében 2020. november 10.-től a 20.00 és 5.00 óra közötti kijárásunk korlátozásával igyekszünk védekezni. Korábbi cikkeinkben már vizsgáltuk a márciusi forgalomkorlátozások hatásait, most azt vizsgáljuk, hogy mit tapasztalunk a Belvárosban üzemelő IPS- 401 NB-IoT Traffic szenzoraink által szolgáltatott adatok alapján.
Az adatok -tekintettel arra, hogy kis területről, s nem nagy számú szenzoradatokból származnak nyilván nem alkalmasak általános megállapítások megfogalmazására, ám a rendelkezés lokális hatását és a közlekedési szokások változását mindenképp illusztrálják.
Ha a korlátozás bevezetése előtt és után egy átlagosnak mondható keddi nap forgalmi lefolyását vizsgáljuk, az tapasztalható, hogy a délutáni forgalom folyamatosan csökken, míg 20 óra után a várt jelentős csökkenés beáll.
A vizsgált hét napi adatait tekintve ingadozás tapasztalható, egyes napokon csökken a forgalom az korlátozás előtti hét azonos napjához képest, hol növekszik, de összeségében majd 10%-kal csökkent a szenzorok által detektált forgalmi terhelés.
Ha egy-egy hét forgalmi adatait tekintjük a korlátozás előtti és utáni időszakban (jelen esetben a 22.00 óra körül keletkező adatokat szemléztük) akkor az látszik, hogy az éjszakai forgalom jelen területen átlagosan a megszokott 25-26%-ra esett vissza.
Az IoT eszközök adatait folyamatosan monitorozva rendkívül rövid idő alatt vonhatunk le következtetéseket, s hozhatunk meg forgalomtechnikai, rendészeti, vagy üzleti döntéseket, vagy szüksége esetén avatkozhatunk be. Az így kapott adatokat, adott esetben más rendszerekből származó adatokkal együtt kezelve vizsgálva sokkal összetettebb képet kaphatunk a döntéseink sajátos hatásmechanizmusáról.