Elérhetõségek
+36 1 437 52 00
info@intelliport.hu

Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k (sütik) használatát.

További információk Elfogadom!
Mobil kommunikációs platform
Hírek / News

LTE450 a MAVIR-nál

A MAVIR Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. feladata az országos energiarendszer teljesítmény-egyensúlyának fenntartása, a mérlegkörök tervektől való eltéréseinek kiegyenlítése. Ehhez meg kell határozni a szükséges tartalékokat, a szabályozás számára lekötött teljesítményeket, és azt is figyelembe kell venni, hogy melyik erőmű milyen gyorsan, milyen hatásfokváltozással és mennyiért tudja követni az elrendelt változásokat. Mindehhez tudni kell, hogy a hálózat alkalmas-e a zavartalan üzemhez szükséges teljesítmények szállítására.

A MAVIR az egyik leginkább kritikus üzem az országban, így az informatikai és kommunikációs rendszereinek is rendkívül szigorú követelményeknek kell megfelelni. A villamosenergia iparági és piaci trendek ráadásul abba az irányba mutatnak, hogy egyre rugalmasabb, gyorsabb és pontosabb információkat kell biztosítani a hálózat egyre több pontjáról. Az ehhez szükséges fokozott rendelkezésre állás komoly kihívást jelent elsősorban a mobil kommunikáció esetén. Az alállomások jelentős részével kizárólag mobilkommunikációs csatorna áll rendelkezésre, ahol garantált adatforgalom nem biztosítható (hang kommunikáció prioritása, nagyszámú lakossági előfizető).

A MAVIR ezért indította el 2016-ban az MVM NET LTE450-es hálózatának a tesztelését egy átfogó pilot projekt keretében. Ennek a hálózatnak -kritikus infrastruktúrák esetén - nagy előnye, hogy limitált a szolgáltatást igénybe vevők köre és fejlett QoS (Quality-of-Service) képességekkel rendelkezik, így képes garantált adatforgalmat és sávszélességet biztosítani!

A MAVIR hálózati végponti eszköznek az Intelliport Solutions IPS-330 LTE Ipari Router-ét választotta.

A projekt teljes sikerrel zárult, több hónapos, tömeges, párhuzamos tesztek során igazolta, hogy az MVM NET - Intelliport megoldással a hagyományos mobil szolgáltatókhoz képest szignifikánsan magasabb, közel 100%-os rendelkezésre állást lehetett elérni.