Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k (sütik) használatát.

További információk Elfogadom!
Mobil kommunikációs platform

Az általunk végzett fejlesztési, bevezetési tevékenységek során a feladatok lebonyolítását megvalósítási projekteken belül kezeljük.

 

A projektek során alkalmazott fejlesztési módszertan kiválasztásánál az Ügyfél adottságait és igényeit figyelembe véve egyaránt vállaljuk a fejlesztési feladatok elvégzését:

  • klasszikus vízesés modell vagy
  • SCRUM módszertan

alkalmazásával.​

 

A megvalósítási során alkalmazott módszertantól függetlenül a fejlesztési folyamat részét képezik a következő fő tevékenységek:

 

  • Igény felmérés, specifikáció, melynek során üzleti elemző kollégáink értelmezik a felmerülő igényeket és a felhasználó számára érthető módon formalizálják a megvalósítási javaslatot.
  • Lehetőség szerint formalizált továbbhasznosítható (nem öncélú néhány bennfentes számára használható) specifikációs dokumentumok készítése.
  • Folyamatos funkcionális tesztelés a fejlesztés kezdetétől, amely nem csak a követelményeknek való megfelelésre koncentrál, hanem a használható megoldás megszületését is fontos feladatának tekinti.
  • Köztes verziók készítés és lehetőség szerint bemutatása.
  • Eszköz támogatással történő fejlesztés, amely kiterjed a következőkre:
    • Szigorú verzió követés
    • Automatikus build megoldások
    • Automatikus üzleti logika tesztelés
    • Fejlesztési feladatok tervezése és követése
    • Dokumentációk és tudáskezelés
    • Teszt tervezés, teszt esetek leírása, tesztelési folyamat követése
    • Hibák és megoldási folyamatuk nyomon követése
    • Kiadás kezelés

 

Klasszikus „vízesés”​ modell

 

Egy lineáris lépéssorozat, amely az alkalmazások fejlesztését elkülönülő, egymás után végrehajtásra kerülő fázisokra bontja. A fejlesztés során minden fázist csak egyszer hajtanak végre, visszalépést ez a modell a korábbi fejlesztési fázisok módosítására nem tervez.

A fázisok határait az ajánlások és a szabványok bizonyos dokumentációk (reprezentációk) meglétéhez, továbbá ezek áttekintését szolgáló összefoglaló és értékelő megbeszélések (mérföldkövek) megtartásához kötik.

A feladatok során keletkezendő szükséges kimenetek:

  • követelményspecifikáció
  • tervek
  • ellenőrzött kód (megfelel a követelményeknek)
  • integrációs eredmények

 

 

A vízesés modell használata során alkalmazott elvek:

  • A célok legkönnyebben jól definiált és dokumentált mérföldkövek alkalmazásával érhetők el. Ezek a mérföldkövek a fejlesztést jól definiált szekvenciális szakaszokra bontják.
  • A dokumentumok szerepe, érthetősége kulcsfontosságú.
  • A követelmények és a kívánt funkciók minden részlete ismert a fejlesztés megkezdése előtt, és ezek a fejlesztés során nem változnak.
  • Tesztelés és értékelés hatékonyan csak a fejlesztés végén kivitelezhető.​

 

​Scrum​

 

A scrum egy keretrendszer, amely magában foglal bizonyos tevékenységeket és meghatározott szerepeket. A scrum főbb szerepkörei a „Scrum Master”, aki a folyamatot felügyeli és munkája hasonlít a projektmenedzseréhez, a „Product Owner” aki a projektben érdekelt döntéshozókat képviseli, és a „Csapat” (Team) amelynek tagjai lefedik az összes munkafolyamatot.

 

scrum

 

Minden „futam” (sprint) során - amely 2 és 4 hét közötti időtartamot jelent (a csapat döntésétől függően) - a csapat egy működő szoftveregységet hoz létre. A futam során megvalósítandó funkciók a „Product Backlog”-ból (termék teendőlistája) kerülnek ki, ami az elvégzendő munka magas szintű követelményeiből álló, fontossági sorrendbe állított lista. Hogy a futam során a lista melyik elemei kerülnek megvalósításra, azt a futam elején tartott „futamtervező” megbeszélés során választják ki. A megbeszélés során a „Product Owner” közli a csapattal, hogy a teendők listájából melyek azok, amiket leghamarabb akar, hogy elkészüljenek. Ezután a csapat eldönti, hogy ezek közül melyek azok, amelyeket a következő futam során meg tud valósítani, és ezek megvalósítására ígéretet tesz. A futam folyamán a „futam teendőlistáját” nem lehet megváltoztatni, a futam során elvégzett tevékenységek rögzítettek. Amint a futam a végéhez ért, a csapat bemutatja az elkészült funkciókat (demo).

Az önszerveződő csapatok kialakulásának elősegítése végett a scrum arra ösztönöz, hogy a projekt résztvevői egy helyen dolgozzanak és szóban kommunikáljanak egymással.

A scrum egyik legfontosabb alapelve az, hogy felismeri és elfogadja, hogy a megrendelő a fejlesztés során meggondolhatja magát a követelményekkel kapcsolatban, és a váratlan változások nem kezelhetők könnyen a hagyományos, előzetes tervezési fázison alapuló módszerekkel. Ezért a scrum gyakorlati megközelítést választ, és elfogadja, hogy nincs lehetőség a probléma teljes megértésére és definiálására. Inkább azt próbálja maximálisan elősegíteni, hogy a csapat gyorsan meg tudja valósítani a funkciókat és gyorsan tudjon reagálni a változó követelményekre.​

További információt kérek!

Hibaüzenet